پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی

ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در صنعت بسته‌بندی

غول بسته‌بندی حرارتی LVF از دولت انگلیس خواسته است تا تولیدکنندگان را تشویق کند تا به انرژی‌های تجدیدپذیر روی بیاورند.

به گزارش تیتر فرهنگی به نقل از اخبار بسته‌بندی شرکت بسته‌بندی ال.وی.اف (LVF Packaging) مستقر در لیدز که بیشتر برق مورد نیاز خود را برای کار به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته از طریق یک تاسیسات برق خورشیدی و یک ژنراتور گاز کم کربن تولید می کند، می‌گوید عدم کمک دولت در حوزه انرژی بسیاری از کسب و کارها را متوقف می‌کند.

دانیل کوآتس، مدیر توسعه کسب و کار بسته‌بندی این شرکت می‌گوید: مزایای گرایش به انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار گسترده است؛ به‌ویژه اگر تعداد بالقوه کسب و کارهایی را در نظر بگیرید که در صورت تشویق مناسب، به این انرژی‌ها روی می‌آورند.

به گفته کوآتس؛ «از جمله مزایای این گرایشات، تأثیر مثبت زیست‌محیطی و فشاری است که به دولت برای دستیابی به هدف کربن صفر وارد می‌شود. از مزایای دیگر این تغییر منبع انرژی این واقعیت است که انرژی تجدیدپذیرباعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود، که در نتیجه به کاهش تورم و کاهش بحران هزینه زندگی کمک کرده، همچنین محصولات ساخته شده در بریتانیا را برای صادرات جذابتر می‌کند.؛

در حال حاضر سه راه اصلی پیش روی صاحبان کسب و کار برای روی آوردن به انرژی خورشیدی وجود دارد:

  • مخارج سرمایه ای
  • قرارداد خرید برق (PPA) – شرکت‌ها هزینه‌های اولیه تجهیزات و نصب را پوشش می‌دهند و سپس قیمت هر واحد را برای تمام برق تولید شده در یک دوره زمانی معین دریافت می‌کنند. معمولا ۲۵ ساله
  • لیزینگ – یک قرارداد اجاره مستقیم که تجهیزات را برای یک دوره زمانی معین اجاره می‌کند و اجاره‌دهنده هزینه برق تولید شده را پرداخت نمی‌کند. این راه بسیار به ندرت استفاده می شود.

کوآتس همچنین می‌گوید که بحران انرژی (ازجمله در بسته‌بندی) در سال ۲۰۲۲ باعث هجوم کسب‌وکارها به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر نشد.

این مدیر از دولت خواست تا برای کسانی که این تغییر را انجام می‌دهند انگیزه ایجاد کند – از طریق کمک های بلاعوض، یا توافق با  تامین کنندگان لیزینگ که به جذابیت بیشتر قیمت واحد، شرایط قرارداد یا هزینه های اجاره کمک می کند.

اگرچه هدف برای تمام گزینه‌ها یکسان است – اینکه کاربران انرژی بالا به طور انبوه به انرژی‌های تجدیدپذیر روی بیاورند و با آن کار کشور را یک گام بزرگ به کربن صفر شدن نزدیک‌تر کنند.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.