پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی
مدیرعامل چاپ کیاما برچسب:

چاپخانه‌ها نیروهای خود را در مراکز آموزشی بورسیه کنند

توسعه آموزش چاپ نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و چاپخانه‌داران می‌توانند نیروهای خود را در مراکز آموزشی بورسیه کنند.

علی‌اصغر کیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر فرهنگی باتاکید بر ضرورت همگام‌سازی فرآیندهای آموزشی با توسعه تکنلوژی‌های چاپ و بسته‌بندی، اظهار کرد: مشکل اصلی و بزرگ در این صنعت، در اختیار نداشتن نیروی کار متخصص است. زیرا غالب نیروهای موجود به صورت سنتی و تجربی در کارخانه‌ها آموزش می‌بینند.

مدیرعامل شرکت آذین‌نقش دوران (کیاما) که با برند کیاما برچسب در حوزه چاپ لیبل فعالیت دارد، ادامه داد: خوشبختانه بخش چاپ لیبل، به‌لحاظ تامین ماشین‌آلات و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز با دنیا همگام هستیم. اما موضوع آموزش نیروهای انسانی صنعت چاپ به موازات آن در حرکت نیست و در قالب بازار سنتی باقی مانده است.

وی گفت: رفع این مشکل، نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اهتمام ویژه هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها را می‌طلبد. ضمن اینکه چاپخانه‌ها می‌توانند نیروهای خود را برای گذران دوره‌های آموزشی و تربیت نیروی متخصص چاپ بورسیه کنند تا این فرآیند برای مراکز آموزشی و دانشجویان توجیه اقتصادی داشته باشد.

صنعت چاپ در معرض ورشکستگی

کیایی یکی دیگر از مشکلات صنعت چاپ را ارائه امتیاز واردات بی‌رویه ماشین‌آلات چاپ توسط شرکت‌های شبه‌دولتی برشمرد. وی افزود: این مسأله سبب شده سایر شرکت‌ها با کاهش تقاضا و سفارش مواجه شوند که در درازمدت اثرات منفی زیادی را در صنعت به‌همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، تعطیل شدن کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده مانند شرکت «الحاوی» و «داروگر» باعث از بین رفتن بخشی از بازار چاپ شده است. بنابراین اگر فکری برای تنظیم و ایجاد تعادل در بازار اندیشیده نشود، احتمالا تا ۲ سال آینده چاپ به یک صنعت ورشکسته تبدیل خواهد شد.

این فعال چاپ توضیح داد: اینک در بازار چاپ شاهد تقاضای جدیدی از سوی مشتریان نیستیم و کمابیش همکاری‌مان را با مشتریان قدیمی ادامه می‌دهیم. اما متاسفانه برخی از آن‌ها نیز به دلیل کاهش قدرت خرید در جامعه، در معرض تعطیلی قرار دارند.

کیایی برای خروج از این شرایط پیشنهاد داد: دولت باید صدور مجوز واردات ماشین‌آلات و پرداخت تسهیلات را تسهیل کند و مسیر صادرات به کشورهای همسایه را هموار سازد. در این‌صورت اتفاق‌های خوبی در صنعت رخ خواهد داد.  


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.