پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی

ماموریت امیرکبیر در صنعت چاپ/ طراحی انستیتو تخصصی انجام شده

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر از فرآیند انجام ماموریت این دانشگاه برای ایجاد انستیتو چاپ و آموزش نیروهای انسانی متخصص خبر داد.

سید فرهنگ فصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر فرهنگی با اشاره به پروژه انستیتو چاپ عنوان کرد: صنعت چاپ جز صنایع استراتژیک و خاص کشور است که در حوزه های بسیار متنوعی کاربرد دارد. اما این صنعت وابستگی های زیادی به خارج از کشور دارد که یکی از راه‌های استقلال در آن، توسعه تکنولوژی و ایجاد کسب و کارهای مرتبط با این حوزه است.

وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف، به نیروی کار خاص و ویژه هم در زمینه تحقیقات و توسعه تکنولوژی و هم در خصوص اجرای پروژه و عملیات ‌چاپ و بسته‌بندی در این صنعت احتیاج مبرم است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشگاه برای آموزش نیروی متخصص چاپ، ماموریت ویژه‌ای دارد. همچنین رشته‌های عمومی دانشگاهی برای توسعه منابع انسانی مورد نیاز صنعت چاپ در بخش‌های مختلف، قابل جهت‌دهی و هدایت است.

وی با اشاره به گرایش‌های علمی مرتبط با چاپ تصریح کرد: صنعت چاپ به رشته‌های دانشگاهی مختلفی نظیر پلیمر و شیمی نیاز دارد و نقش رشته‌های مکانیک و برق هم در زمینه تجهیزات آن پر رنگ است. بنابراین دانشگاه می‌تواند با شناسایی مسائل صنعت چاپ و تمرکز بر آن‌ها، نیروی‌های انسانی مختلف و عملیاتی تربیت کند.

فصیحی درباره تفاهم‌نامه همکاری امضا شده در این‌باره، اظهار کرد: دانشگاه امیرکبیر طبق تفاهم‌نامه‌اش با وزارت ارشاد برای ایجاد انستیتو چاپ، هم به ایجاد حوزه‌های علمی مورد احتیاج چاپ و هم به تربیت نیروهای انسانی مورد نظر این صنعت اهتمام دارد.

وی در پاسخ به این سوال که «چه زمانی بهره‌برداری از انستیتو چاپ محقق می‌شود؟» گفت: مراحل طراحی این انستیتو انجام شده، کمیته راهبردی آن با حضور نمایندگان طرفین تفاهم‌نامه شکل گرفته است و احتمالا از نیم سال تحصیلی آینده فعالیت خود را در زمینه نگارش پایان‌نامه آغاز می کند.

فصیحی با بیان اینکه طرفین تفاهم‌نامه برای اجرای آن با جدیت پیگرند، افزود: البته برای طراحی رشته‌های تحصیلی خاص یا دروس تخصصی و گنجاندن آن در برنامه‌های درسی دانشگاه امیرکبیر ، حدود یکی دو ترم زمان لازم است.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.