پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی
مدیرعامل هودیس پارس تاکید کرد؛

آینده صنعت چاپ در گروی آموزش

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران و مدیرعامل هودیس پارس طی یادداشتی، بر ضرورت آموزش نیروی انسانی در این صنعت تاکید کرد.

تیتر فرهنگی-امیرهومن محمدی، مدیرعامل مجتمع هودیس پارس: امروزه یکی دغدغه‌های اصلی صنعت چاپ و بسته‌بندی، خلاء آموزش و تربیت نیروهای انسانی متخصص است. این دغدغه، آینده این صنعت را به شدت تهدید می‌کند و باید هرچه زودتر فکری به حال آن کرد.

یکی از عوامل مهم پیشرفت صنایع در کشورهای توسعه‌یافته، هم‌بستگی صنعت با دانشگاه‌ها است. به‌طوری که دانشگاه‌ها مشخصا دانشجویان را با آموزش‌های کاربردی، برای ورود به صنایع مختلف آماده می‌کند.

در شرایطی که رشته‌های تخصصی چاپ در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشورمان تعریف نشده، این مجتمع‌های چاپی هستند که باید در داخل مجموعه‌ خود، واحدی را به آموزش پرسنل و کارگران اختصاص دهند. اما طبیعتا وقتی آن‌ها دچار چالش‌های جدی اقتصادی هستند، نمی‌توانند سرمایه‌گذاری لازم را به طور یکنواخت و دائم در حوزه آموزش داشته باشند.

ما باید با حمایت مالی دولت و همکاری تمام نهادها، تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعال، از اساتید داخلی و حتی خارجی دعوت کنیم تا بحث آموزش را به شکل جدی و گسترده پیش ببرند. تنها در این صورت است که می‌توان به آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی امیدوار بود.

من ذاتا آدم امیدواری هستم، اما باید بپذیریم که دیگر دوره‌ آموزش‌های استاد-شاگردی سرآمده است. با توجه به سرعت بالای تحول‌ در دانش و تکنولوژی‌های چاپ، شک نداشته باشید اگر برای پرکردن این خلاء اقدامی صورت نگیرد، آینده ناگواری برای این صنعت و فعالان آن رقم خواهد خورد.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.