پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی

هوش‌ مصنوعی جایگزین چیزی نمی‌شود

رئیس مجمع ناشران الکترونیک می‌گوید: هوش مصنوعی می‌تواند تجمیع‌کننده مطالب مرتبط موجود در محتواهای تولید شده قبلی باشد اما دارای ایده و خلاقیت نیست.

حسن احمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر فرهنگی اظهار کرد: با مرور تاثیر تکنولوژی بر صنعت متوجه می‌شویم که فناوری‌های مختلفی که به صنایع مختلف اضافه شده‌اند، کامل‌‌کننده صنایع مختلف بوده‌اند و طبیعتا صنعت نشر نیز از این ماجرا مستثنا نبوده است.

رئیس مجمع ناشران الکترونیک افزود: امروزه هوش مصنوعی در سطح جهان بسیار مطرح شده است. این تکنولوژی ابزاری است که همچون سایر ابزارهای فناورانه، ابداع شده تا در عرصه‌های مختلف به انسان کمک کند.

وی یادآور شد: البته تکنولوژی جدید به صنعت نشر باعث نمی‌شود که کتاب‌های سنتی و کاغذی آسیب ببینند. درواقع تکنولوژی‌های جدید، نقش مکمل دارند و ناشران و فعالان صنعت نشر باید بتوانند به درستی از ابزارهای نوین برای توسعه کارشان و ترویج فرهنگ کتابخوانبی در سطح جامعه بهره ببرند.

احمدی بیان کرد: هم‌اکنون برخی از فعالان صنعت نشر نگران این موضوع هستند که هوش مصنوعی در حوزه تولید محتوا، جایگزین انسان شود اما به اعتقاد من، قرار نیست هوش مصنوعی چنین کاری بکند؛ بلکه قرار بر این است که در انجام کارها، به انسان کمک کند.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی می‌تواند تولید محتوا کند، اما در واقع این ابزار با تجمیع مطالب مرتبط موجود با محتواهای تولید شده قبلی، محتوا تولید می‌کند. این یعنی هوش مصنوعی نمی‌تواند اثر جدیدی را که حاصل یک ایده یا تفکر است، خلق کند زیرا این ابزار تکنولوژیک، صاحب ایده و خلاقیت نیست.

رئیس مجمع ناشران الکترونیک گفت: هوش مصنوعی در برخی مواقع می‌تواند با نویسندگان و مترجمان رقابت کند اما نمی‌تواند حذف‌کننده باشد؛ در واقع هوش مصنوعی می‌تواند هم‌تراز انسان حرکت کند اما نمی‌تواند جلوی انسان را بگیرد؛ زیرا انسان دارای ایده و خلاقیت است.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.