پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی

محمد محمدعلی درگذشت

نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس ایران و خالق آثاری همچون «مشی و مشیانه» و «برهنه‌ در باد» در ونکوور کانادا دیده از جهان فروبست.

تیتر فرهنگی: محمد محمدعلی(۱۳۲۷-۱۴۰۲) نویسنده و روزنامه‌نگار باسابقه کشورمان که نزد اهالی فرهنگ و ادبیات چهره‌ای شناخته شده بود، جمعه ۲۴ شهریورماه در ۷۵ سالگی درگذشت. این خبر توسط  ژاله محمدعلی، خواهر آن نویسنده تایید شده است.

محمدعلی سابقه زیادی در حوزه مطبوعات و روزنامه‌نگاری داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به سردبیری فصلنامه «برج» و همکاری با مجله‌های «دنیای سخن» و «آدینه» اشاره کرد.

وی در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی شد و اولین کتابش با نام «دره هند باد گرگ داره» را در سال ۱۳۵۴ منتشر کرد. از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ سردبیری فصلنامه‌ «برج» را به عهده داشت و پس از آن فعالیت‌های مطبوعاتی خود را نشریات مختلف ادبی ادامه داد. تشکیل جلسه شاعران سه‌شنبه، یکی دیگر از اقدامات ادبی او به‌شمار می‌آید که از سال ۱۳۶۴ با همراهی جواد مجابی، محمد مختاری و حمیدرضا رحیمی انجام داد.

محمدعلی در سال ۸۸ ایران را به مقصد کانادا ترک کرد. مجموعه‌ داستان‌های «بازنشستگی و داستان‌های دیگر» (۱۳۶۶)، «چشم دوم» (۱۳۷۳) و «دریغ از روبه‌رو» (۱۳۷۸) و رمان‌های «رعد و برق بی‌باران» (۱۳۷۰)، «نقش پنهان» (۱۳۷۰)، «باورهای خیس یک مرده» (۱۳۷۶)، «برهنه در باد» (۱۳۷۹، برنده‌ تندیس یلدا در سال ۱۳۸۰)، «قصه‌ تهمینه» (۱۳۸۲)، «آدم و حوا» (۱۳۸۳)، «جمشید و جمک» (۱۳۸۳)، «مشی و مشیانه» و «جهان زندگان» از جمله آثار منتشر شده از او به‌شمار می‌آید.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.