پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی
مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان به‌مناسبت روز ملی چاپ:

صنعت چاپ محدود به صنف و اتحادیه نیست

مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان در ادوار مختلف، بر ظرفیت‌های صنعت چاپ در اشتغالزایی و توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد.

غلامرضا شجاع در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر فرهنگی اظهار داشت: صنعت چاپ، صنعتی فراگیر است که ظرفیت اشتغالزایی فراوانی دارد و اکنون حدود یکصد هزار نفر در آن مشغول به‌کارند، اما با این حال هنوز جایگاه واقعی این صنعت در کشور تبیین نشده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ادامه داد: بدون شک اگر صنعت چاپ در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد و به آن توجه شود، شاهد توسعه بیشتر و افزایش قابل توجهی در تعداد شاغلین در این صنعت خواهیم بود.

وی با اشاره به رابطه تنگاتنگ صنعت چاپ با سایر صنایع یادآور شد: صنعت چاپ نباید در حد یک یا چند صنف و اتحادیه تقلیل یافته و دیده شود، زیرا این صنعت می‌تواند در بحث صادرات غیرنفتی نقش بسیار پررنگی ایفا کند و ارزآوری فراوانی داشته باشد.

شجاع با بیان اینکه صنعت چاپ مهم است و صنعت مادر به‌شمار می‌آید، گفت: تمامی صنایع برای تکمیل، شناساندن و عرضه کردن محصولات خود به صنعت چاپ نیاز دارند. همواره صنایع مهمی مانند پزشکی، بهداشتی، داروسازی، خودروسازی و الکترونیک و هواپیماسازی از صنعت چاپ بهره می‌برند.

وی در خصوص یازدهم شهریورماه، روز ملی صنعت چاپ گفت: نزدیک به دو دهه است این روز در تقویم رسمی کشور ثبت شده که می‌تواند بهانه‌ای برای طرح مشکلات، معضلات، توانمندی‌ها و چالش‌های این صنعت باشد.

مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ادامه داد: انتظار می‌رود در چنین روزی بالاترین مقام‌های متولی صنعت، مثل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر صنعت، معدن، تجارت حضور داشته باشند تا دغدغه مدیران بخش خصوصی را بشنوند و پاسخگوی آن‌ها باشند.

غلامرضا شجاع با انتقاد از بی‌توجهی‌های چندین و چند ساله به صنعت چاپ، گفت: سال‌هاست که شاهد هم افزایی مسئولان در روز ملی صنعت چاپ نبوده‌ایم و معمولا کمترین وقت و توجه به فعالان این صنعت اختصاص یافته است.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.