پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ تهران آغازبه‌کار کرد

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته صبح امروز ۲۲ آذرماه در فضایی به وسعت ۴۵ هزارمتر مربع و ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش تیتر فرهنگی و به نقل از ایبنا، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته صبح (چهارشنبه (۲۲ آذرماه) با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت، مونا ابرو فراخ، مدیر دفتر صنایع سلولزی وزارت صمت، حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران و جمعی از فعالان صنعت چاپ کشور افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، مجیدرضا اسماعیل‌زاده نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران در سخنانی گفت: از تلاش صنعت چاپ طی یکسال گذشته شامل طراحان، مهندسان، چاپخانه داران و فعالان این حوزه تشکر کنم، این نمایشگاه امروز در شرایط دشوار اقتصادی و گره‌های اجتماعی تشکیل شده و ولی مثل نور مسیر همکاران ما را روشن نگه می‌دارد.

وی افزود: پیشرفت و حرکت ضرباهنگ صنعت چاپ قلب تپنده صنعت و تولید را در ایران نشان می‌دهد، خانواده صنعت چاپ همواره به فکر تولید پوشش تولیدات مختلف است.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه اصحاب صنعت چاپ و بسته‌بندی به خود می‌بالند که در تولیدات داخلی نقش دارند، ادامه داد: صنعت چاپ نقش مهمی در صادرات غیرنفتی بر دوش می‌کشد و نقش هنر و صنعت ایرانی در رونق و اعتلای مصرف‌کنندگان اهمیت دارد.

به‌گفته وی صنعت با وجود تمام تضادها و کُندی‌ها متوقف نشده و امروز اصحاب صنعت چاپ و بسته‌بندی به‌عنوان یک خانواده کامل انتظارات زیادی دارند.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران دیگر سخنران این نشست بود، وی با بیان اینکه چاپ، یک صنعت بین بخشی است و رویکرد کشور بیشتر بر صنعت نشر است، گفت: در عرصه بین‌المللی ۷۵ درصد رویکرد این صنعت بسته‌بندی و چاپ بسته‌بندی است، امیدوارم این صنعت با قدمت و شرایطی که در کشور وجود دارد بتواند مثل سابق اثر خود را در موضوعات اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم سرمایه‌گذاری در دنیا، چاپ و بسته‌بندی استاندارد و قابل قبول است، ما نیز براساس فرهنگ خود، این صنعت قبل از هر صنعت دیگری جایگاه داشته و از آنجایی که ایرانیان اساساً هنرمند هستند، با تلفیق هنر ایرانی و صنعت چاپ می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رستگار بیان کرد: توصیه می‌کنم کار بخشی خصوصی به خودمان واگذار شود، البته به حمایت و کمک دولت نیاز داریم؛ زیرا هرجا دولت حمایت کرده موفق بودیم و تجربه کارهای موفق نیز نشان‌دهنده همین موضوع است.

به‌گفته رئیس اتاق اصناف، شرایط سخت است اما با شناخت از صنعت چاپ و صنایع مرتبط و رویکرد دولت و حمایت‌ها می‌توانیم موفقیت نهایی را به دست آوریم.

در این رویداد ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی شامل ۴۵۶ شرکت داخلی و ۷۴ شرکت خارجی در فضایی به وسعت ۴۵ هزار مترمربع و هشت سالن جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

بخش عمده شرکت‌کنندگان خارجی در این نمایشگاه از کشور چین هستند و نمایندگانی نیز از ایتالیا و آلمان هم در سالن ۳۵ نمایشگاه حضور دارند.

همچنین در پایان این مراسم سند راهبردی صنعت چاپ ایران رونمایی و از منا ابروفراخ مدیرکل صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار وزارت صمت، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، میریونس جعفری، پیشکسوت صنعت چاپ، بهمن پورکلباسی، صحاف و بیژن گلستانیان فعال صنعت چاپ تقدیر شد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته تا ۲۵ آذرماه از ۸ صبح تا ساعت ۱۵ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا است.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.