پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی
مدیر فروش شرکت «نقشینه چاپ تبریز»:

جذب نیروی متخصص با پیشنهادهای وسوسه‌برانگیز!

علی یزدان‌دوست می‌گوید؛ خلاء مراکز آموزش باعث شده چاپخانه‌های تازه‌ تاسیس، نیروهای متخصص و آموزش دیده مجتمع‌های قدیمی را با وعده حقوق بیشتر، وسوسه کنند.

مدیر فروش شرکت نقشینه چاپ تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر فرهنگی اظهار کرد: اینک نیروی کار متخصص در کارخانه‌های چاپ نداریم و اغلب چاپخانه‌داران در مضیقه هستند. به نظر می‌رسد برای رفع این مشکل باید مرکز آموزشی ایجاد شود تا نیروهای انسانی را برای گذراندن دوره‌های تخصصی در قالب کارگاه‌های آموزشی به آنجا معرفی کنیم.

علی یزدان‌دوست با اشاره به نبود مرکز آموزشی دایمی در حوزه چاپ، گفت: اکنون تنها مرکز آموزشی در کشور، دانشگاه چاپ است؛ اما در آنجا هم مباحث کاربردی و به‌روز صنعت چاپ و بسته‌بندی را که مدنظر ما در این صنف است، آموزش نمی‌دهند.

وی با ابراز نارضایتی از برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای افزود: چاپخانه‌ها غالبا ناچارند نیروی کار مورد نیاز خود را طی ۵ الی ۱۰ سال آموزش بدهند تا به تخصص لازم دست پیدا کنند، اما با تاسیس مجتمع‌های جدید‌ و ارائه پیشنهاد‌های وسوسه‌برانگیز مالی، آن‌ها را از دست می‌دهند.

یزدان‌دوست شرایط موجود را یک تنگنای جدی برای فعالان صنعت چاپ کشور توصیف کرد و گفت: این موضوع هم باعث از دست رفتن نیروهای متخصص می‌شود و هم خط تولید چاپخانه‌ها را از کار می‌اندازد.

وی یادآور شد: استان آذربایجان شرقی قطب صنعت شکلات و شیرینی کشور است و در چنین کارخانه‌هایی، جای خالی نیروی انسانی متخصص توسط ربات‌ها پر می‌شود، اما در صنعت چاپ حتما به نیروی انسانی نیاز است.

مدیر فروش شرکت «نقشینه چاپ تبریز» در پاسخ به این سوال که چگونه این مشکل قابل حل خواهد بود، گفت: چاپخانه‌های بزرگ هر استان می‌توانند طی فراخوان‌های عمومی، کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف مانند افست، فلکسو و… برگزار کنند تا در پایان هر دوره‌ای تعدادی نیروی آموزش دیده به صنعت چاپ کشور وارد شوند.

این کارشناس صنعت چاپ بیان اینکه برخی از شرکت‌ها مانند شرکت «چاپ نقشینه چاپ تبریز» از داشتن مجوز آموزشی فنی و حرفه‌ای برخوردارند، عنوان کرد: به دلیل تمرکز اصناف مصرف‌کننده مانند صنایع غذایی، چاپخانه‌های فعال و بنام کشور در چند استان و کلانشهر متمرکز هستند و برگزاری دوره‌های آموزشی با مشکل پراکندگی چاپخانه‌ها روبه‌رو نیست.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.