پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی

«ارابه خورشید» از زبان فرشته نوبخت

«ارابه خورشید» نام جدیدترین اثر داستانی فرشته نوبخت، نویسنده و پژوهشگر است که اخیرا از سوی انتشارات کراسه به انتشار رسیده.

تیتر فرهنگی: فرشته نوبخت در «ارابه خورشید» که یک داستان بلند است، از مفهوم عشق می‌گوید. این مضمون در حقیقت درون‌مایه فلسفی دارد که در قالب داستانی به آن پرداخته شده است. این‌که چگونه با عاشق شدن به‌دنبال پیدا کردن خودِ واقعی‌مان هستیم، و می‌کوشیم به زندگی‌مان در قامت یک عشق بیرونی، معنا ببخشیم. 

اما از نگاهی دیگر، چنان دچار روزمرگی شده‌ایم که توجهی به این مفاهیم نداریم. عشق مهم‌ترین و احتمالا دستمالی‌شده‌ترین موضوعی است که ما در زندگی مدرن با آن روبه‌رو هستیم، و پرداختن به آن در قالب یک داستانِ بلند، گاهی تنها حرکت در مرزِ و سطح تلقی می‌شود. در حالی‌‌که تعالیم دینی به ما می‌گویند عشق، بهانه و دلیل آفرینش است و جز آن حقیقتی وجود ندارد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«ما با زبان‌هایمان سخن می‌گوییم و با گوش‌هایمان می‌شنویم، اما آن‌چه را باید بفهمیم و درک کنیم با قلب‌هایمان می‌فهمیم و درک می‌کنیم. و آن چیز کوچکی که همیشه گمان می‌کنیم از ما مراقبت می‌کند و نمی‌دانیم که می‌کند، نه با مرگ از میان می‌رود و نه با فراموشی ونه با نفهمیدن. به تو می‌گویم که آن چیز کوچک، عشق است. عشق که زبان محتاج گفتن از آن است و گوش نیازمند شنیدن از آن و قلب، مکان سکنی‌گزینی‌اش.»

چاپ اول این کتاب در ۷۰ صفحه و باقیمت ۴۹۰۰۰ تومان  از سوی نشر کراسه راهی کتابفروشی‌ها شده است. 


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.