پایگاه خبری تحلیلی تیتر فرهنگی

تعاونی چاپخانه‌داران تهران به‌دنبال ایجاد شهرک چاپ

نشست خبری شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران با حضور مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره برگزار و مواضع و سیاست‌های اجرایی آن در حضور اهالی رسانه، تشریح شد.

تیتر فرهنگی: (به‌نقل از چاپ‌ و نشر) نشست خبری تعاونی چاپخانه‌داران، چهارشنبه ۸ شهریور با حضور حمیدرضا طاهری آشتیانی، مدیرعامل تعاونی چاپخانه داران تهران و  احمدرضا اعتماد مظاهری، رئیس هیئت‌مدیره تعاونی چاپخانه داران تهران به همراه جمعی از اصحاب رسانه در مکان تعاونی چاپخانه داران تهران برپا شد.

اعتماد مظاهری، در این نشست در خصوص اهمیت تعاونی برای اصناف و توسعه اقتصادی کشور بیان داشت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی ، نظام اقتصادی ایران به سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود، این موضوع نشان‌دهنده اهمیت تعاونی‌ها است.

وی گفت: در اوایل انقلاب بخش تعاون بسیار مورد توجه بخش دولتی بوده است؛ رشد تعاونی ها در دهه شصت بسیار سریع بود، این حمایت ها متاسفانه در حال حاضر کم رنگ شده و کمتر از مواهب دولتی برخوردار هستیم. مسئولان بیش از این‌ها می‌توانند کمک کار باشند اما قوانین و تشریفات بی‌جا جلوی عملکردهای اصولی و سریع را گرفته است. در بخش تعاونی‌های صنفی، صنعتی و تولیدی این مشکلات بیش از دیگر حوزها خود را نشان می‌دهد. امیدوار هستیم در هفته تعاون با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها حمایت‌های بیشتری از جانب مسئولان و مردم داشته باشیم.

مظاهری در ادامه افزود: شرکت تعاونی چاپخانه داران به عنوان قدیمی ترین شرکت تعاونی در کشور کار خود را از سال ۱۳۵۳ آغاز کرده است. ما ۴۶۲ سهام دار در شرکت تعاونی داریم و بیش از هزار واحد نیز می توانند از فعالیت های این تعاونی استفاده کنند. سال گذشته به دلیل افزایش نرخ تورم و ارز همه صنایع با مشکل مواجه شدند و صنعت چاپ نیز از این مصائب بی نصیب نماند؛ از سویی انتخابات هئیت مدیره نیز به نوعی فعالیت های تعاونی را تحت تاثیر قرار داده بود. خوشبختانه اما انتخابات به نحو خوبی برپاشد و افراد شایسته و کاردانی نیز در این کارزار انتخاباتی پیروز شدند که امیدوار هستیم به تدبیر این عزیزان اتفاقات خوبی برای تعاونی صنعت چاپ رخ بدهد. یکی از تبعات این انتخابات هم کم شدن هجمه هایی بود که از همه سو وارد شده و فعالیت های تعاونی را تحت تاثیر قرار داده بود.

مظاهری اظهار داشت: در سال گذشته بیشتر به شکل انقباضی عمل کردیم تا کارها رو به راه شود، در حال حاضر انبار ما مملو از کالاست و بیش از ۱۶۰ نوع کالا در تعاونی عرضه می شود. امیدواریم عزیزانی که صدای ما را می شوند در تعاونی چاپخانه داران تهران حضور پیدا کنند و با راهنمایی خودشان کمک کار صنعت چاپ  باشند، اگر انتقادی نیز در جهت رفع مشکلات بر ما وارد است ما پذیرای شنیدن آن هستیم.

ایجاد شهرک صنعتی چاپ به همت تعاونی

طاهری آشتیانی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران ضمن بیان تبریک هفته تعاون به اهالی صنعت چاپ اظهار داشت: همان طور که از اسم تعاونی صنعت چاپ پیدا است با توجه به سبقه آن این توقع می رود که بزرگترین بنگاه اقتصادی این صنف باشد. از روزی که تعاونی ها شکل گرفته اند تا امروز دنیای تجارت و اقتصاد تفاوت های زیادی پیدا کرده است. تجمیع خواست ها و تمرکز بر ارتباطات از دلایل تشکیل این مراکز بود؛ دنیای کسب و کار امروز در دهکده جهانی به گونه ای پیش رفته که هر مصرف کننده ای با  ابزارهای ارتباطی می تواند نیاز خود را درخواست و رفع کند. بنابراین آنچیزی که از الزامات وظایف آینده تعاونی است، چالاکی، کیفیت مداری و ایجاد شرایط انتفاعی اقتصادی بهتر اعضا است.

طاهری آشتیانی افزود: علاوه بر تمامی موارد آسیب شناسی برای این حوزه لازم است تا دلایل رکود صنعت چاپ کشور ریشه یابی و به حل آن اهتمام ورزیده شود. صنعت چاپ و بسته بندی در بخش نشر با توجه به ایجاد فضاهای مجازی یک مقدار رو به تحلیل رفته اما این بازار در صنعت بسته بندی رو به حرکت است.

وی همچنین اظهار داشت: کشور از توان بالقوه پلیمر و پتروشیمی برخوردار است که در صنایع بسته بندی متبادر می شود. ابزاری که هم صنایع را تحت پوشش قرار می هد و هم یکی از مهمترین عواملی است که بستری مناسب برای صادرات و ارزی آوری برای سایر صنایع را نیز فراهم می آورد.تعاونی چاپخانه داران تهران

طاهری آشتیانی یکی از مهمترین برنامه های تعاونی را در سال آینده پیگیری ساخت شهرک صنعتی چاپ عنوان کرد و اظهار داشت: امروز برای فعالیت در یک ابعاد بزرگتر نیاز به بستری مناسب از فضا و امکانات برای فعالیتهای بزرگ صنعتی داریم. مشکلات زیادی برای چاپخانه دارانی که در تهران فعالیت دارند وجود دارد، مسائلی از قیبل حمل و نقل، معضلات ترافیکی، نبود برق صنعتی برای واحدهای تولیدی و معضلات زیست محیطی که برای شهر ایجاد می شود از جمله مواردی است که الزام ساخت چنین شهرکی را ایجاب می کند.

مدیرعامل تعاونی چاپخانه داران تهران بیان داشت: واحدهای تولیدی می توانند به این طریق با تجمیع سرمایه به حیات خود ادامه دهند. پیگیری این مهم بر عهده تعاونی است. ایجاد یک فضای مناسب برای ارتقای تمرکز و تجمیع توانمندی، ارائه خدمات ارزان تر و پویایی بالاتر برای دست اندرکاران صنعت چاپ  از اهداف ایجاد شهرک صنعتی است. کلیه عزیزانی که در حوزه چاپ فعالیت دارند چه در بخش نشر و چه در رسته بسته بندی می توانند از این امکانات استفاده کنند.تعاونی چاپخانه داران تهران

وی در ادامه تصریح کرد: چند لوکیشن برای چنین برنامه ای در نظر گرفته شده است، در مذاکرات اولیه ۴۰۰ هکتار زمین برای احداث شهرک تخمین زده شده که قابل توسعه به هزار و ۶۰۰ هکتار نیز هست. متولیان این برنامه دفتر امور چاپ، شرکت شهرک های وزارت صنایع و شرکت تعاونی چاپخانه داران خواهند بود. وزارت ارشاد نیز پیگیر و علاقه مند است که این مهم به ثمر برسد.

وی بیان داشت: یکی از دغدغه های اصلی تامین مواد اولیه است؛ تا به امروز با چین رایزنی هایی انجام شده چرا که به دلیل تحریم ها هیچ شرکت خارجی دیگری به غیر از کشورهای آسیای حاضر به همکاری نیستند. در زمینه تامین مرکب کارهای خوبی انجام شده است. اکنون یک کانتینر مرکب افست در مرحله ثبت سفارش قرار دارد و پس از ورود به ایران در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت، در زمینه تامین مرکب فلکسو نیز در حال رایزنی با یک شرکت دیگر هستیم.تعاونی چاپخانه داران تهران

مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران در ادامه در مورد تامین کاغذ و مقوای این حوزه اظهار داشت: تعاملاتی با مجموعه‌های بزرگ تامین مواد اولیه چاپ داشتیم، در این زمینه با مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان برای تامین مقوا به تفاهم رسیدیم تا ماهانه ۳۰۰ تن مقوا در اختیار تعاونی قرار دهد.


نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرات ارسال شده بعد از تایید، منتشر خواهند شد.